neděle 7. května 2023

Květen 1

Vlastně moc nevím, podle čeho tu pojmenovávám články. Tuhle jsem se nad tím nějak zamýšlela, protože mi to nějak nedávalo smysl. Ale naštěstí to není nic tak zásadního. Takže zůstáváme u chaosu :))

Ten týden, co jsem se vrátila z Portugalska se neodehrávalo nic zásadního. Přišla klasická příprava na zkoušky. A rovnou i ve čtvrtek zkouška z angličtiny. Kupodivu z ní mám docela dobrý pocit! Z angličtiny už jsme tu dřív totiž jednu písemku psali a to jsem si odnesla asi 12/20. Šlo jen o blbá slovíčka, ale můj mozek prostě pořádně nezvládá přepínání mezi angličtinou a francouzštinou. A taky jsme s v jedné věci s tou učitelkou nějak nedobře pochopily. Tak jsem zvědavá tady na tuhle závěrečnou písemku, jak se to vyvede. A paradoxně jsem nejvíc zvědavá na ty části, kdy se měly překládat věty z angličtiny do francouzštiny :))
V pátek mi přijela návštěva z Čech. To bylo moc pěkné, na druhou stranu mě ale mrzelo, že nám to nevyšlo jindy, protože jsme nemohli nic pořádného podniknout, když mě hned v úterý čekala další zkouška. Ta byla z předmětu Moc obrazů. Šlo o volitelný předmět, ale během přípravy jsem vážně litovala, že jsem si místo toho nezvolila na začátku roku tu češtinu! Šlo o předmět, který se skládal ze tří samostatných předmětů: Historie umění (jak se vyvíjelo vnímání obrazu ve společnosti), teorie historie umění (z velké části dějepis s daty, válkami... a v druhé polovině jsme se bavili o vývoji obrazů, různých názorech, konfliktech, vznikem fotografie, videa...) a psychologie (tady by se hodil pojem psychobiologie, s psychologií jsme začali, ale pak se to zvrhlo v biologii, kde jsme se učili, jaké části mozku zpracovávají vnímání obrazů, různé paradoxy...). Škála vědomostí to byla veliká. A když pak všichni dorazili na zkoušku, učitelé náhodně rozlosovali, kdo bude psát z jakého předmětu. V tomhle jsem měla velikou kliku a vyšla na mě psychologie, kde jsem si byla většinou věcí docela jistá. Takže dobrý!
Ve čtvrtek přišla informatika. Tady pod elegantním názvem Culture et usage numerique. Zní jsem zrovna s dobrým pocitem neodešla. Během roku jsem nebyla schopná dělat si k ní jakékoli poznámky, a tak jsem spoléhala na zdroje od svých přátel. A to není úplně ono. Navíc jsem párkrát narazila na slovíčka se kterými si nevěděl rady ani můj slovník... Tak uvidíme. Ve čtvrtek jsme se pak ještě sešli s Louim a Eloise, abychom spolu projeli nějakou statistiku. A to bylo dobro :)) 
Tím skončily zkoušky, co byly naplánované na minulý týden. V pátek jsem šla uklízet, což je tady taková moje malilinkatá brigáda, a večer jsem konečně vyrazila na futsal!! Chtěla jsem se tam vypravit už od chvíle, co jsem do Dijonu přijela, ale byla jsem prachsprostý srab :) Protože když to kazíš jen sobě, tak to vadí mnohem míň, než kazit výsledek celému týmu. No a jsem nadšená!! Pokud příští týden nebudu ve čtvrtek po zkouškách a Melině moc unavená, ráda bych zašla znovu. Je to moje poslední šance, protože v pátek odpoledne se s Dijonem loučím a hurá do Morteau. A pak rovnou do Čech! Tohle tedy bude můj poslední týden!!! Jsem úplně dojatá! Tak až budu mít výsledky všech zkoušek, udělám sem nějaká shrnutí :))

Zatím se mějte hezky, třeba zase příští týden! :D

1 komentář:

  1. Jak dopadl ten anglicko -francouzský překlad? I am a bit curious😀. RD

    OdpovědětVymazat