úterý 3. září 2019

3. 9. První dojmy ze školy

Mám za sebou první dva dny školy a samozřejmě jsem plná dojmů, o které vás nemůžu ochudit. Hned co jsem dorazila a chtěla se ubytovat na internátě nastal problém. Neměli mě zapsanou. Takže jsem společně s mojí francouzskou mamkou obešla pár kanceláří a nakonec si mohla vybalit. Co se školy týče, nerozuměla jsem skoro ničemu. Naštěstí se toho ale ujala moje "ségra" a profesorům, kterým jsem nerozuměla a nebyla jim schopná odpovídat vysvětlila co jsem zač.
   První hodina byla třídnická hodina. Byla nám rozdána spousta papírů a  formulářů, kterým jsem nerozuměla a pořád nerozumim. Ptala jsem se na to mojí spolubydlící a ta mi řekla, ať to pak předám rodičům. Takže jsem to pustila z hlavy.  Pak jsme měli oběd - hranolky s masem nebo v mým případě s nějakou červenou omáčkou s cuketou. Následovala další volná hodina a pak angličtina. Profesorka je ze mě nadšená. Nabídla mi pomocnou ruku se vším, čemu nebudu ve francouzštině rozumět. Chvíli se mě na něco vyptávala a pak řekla, že se omlouvá, ale že už musí začít mluvit francouzsky protože zbytek třídy jí nerozumí. (VELKÉ DÍK PANU DAŇHELOVI)
   No a hned na to byla dvouhodinovka francouzštiny. Přišel učitel, 4x širší než já. V plátěnym obleku, perfektní francouzský knír. A když mluvil, furt hýbal obočím. Za celý dvě hodiny jsme nic neudělali, jen jsme poslouchali o tom, že máme mít respekt. A pak řekl, že se budem zabývat poezií, rozdal nám papíry s básněma a řekl, ať si to do příště přečteme a popřemýšlíme, co je to poezie. Po hodině si mě ale zavolal a nabídl mi, že kdybych chtěla, může mi udělat kurz Francouzštiny pro cizince. Takže skvělý! Ještě se na tom domluvíme.
    To bylo ze školy všechno. Pak véča, a intr. Nemám už moc času, rozepíšu se jindy.
 Zdravím do Čech!!!!
 

1 komentář:

  1. Ooo díky za první dojmy a jen tak dál. Pozdrav do daleké Francie M & F :-)

    OdpovědětVymazat